Index > Veel gestelde vragen

Antwoorden:

Algemeen: Wat is het Service Centre?

In het Service Centre kunt u zelf administratieve handelingen verrichten. U kunt hierbij denken aan het doorgeven van een adreswijziging, het beheren van e-mail adressen of -aliassen, wachtwoorden wijzigen, FTP-accounts beheren en dergelijke.
U kunt het Service Centre vinden op https://service.zeke.nl of via de link rechtsboven op onze site.
De gebruikersnaam en het wachtwoord voor het Service Centre staan op uw opleveringsbrief.

Terug naar de vragen

Algemeen: Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat nu?

Dat ligt er aan welk wachtwoord u kwijt bent. De wachtwoorden van de e-mail adressen en FTP-accounts kunt u zelf opnieuw instellen in het Service Centre. Voor andere wachtwoorden kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice zodat wij uw wachtwoord kunnen resetten.

Terug naar de vragen

Algemeen: Wat zijn de server adressen van Zeke?

ServiceAdresPoort
Zeke webmailhttp://webmail.zeke.nl80
Zeke webmail securehttps://webmail.zeke.nl443
IMAP serverimap.zeke.nl143
IMAP server secure (TLS)imap.zeke.nl143
IMAP server secure (SSL)imap.zeke.nl993
POP3 serverpop3.zeke.nl110
POP3 server secure (SSL)pop3.zeke.nl995
SMTP server secure (TLS)smtp.zeke.nl587
FTP serverftp://eigen-domein.ext21
Website statistiekenwww.eigen-domein.ext/stats/80
MySQL serverlocalhost3306
VoIP servervoip.zeke.nl5060

Terug naar de vragen

Algemeen: Ik heb een andere vraag

Als u een vraag heeft waarvan het antwoord niet op deze pagina staat neem dan even contact op met de klantenservice, wij helpen u graag!

Terug naar de vragen

Webwinkels: Hoe kan ik..

We zijn bezig een helpcenter voor de webwinkel software te maken. Zodra deze af is krijgt u hier bericht van. Neem tot die tijd gerust via de gebruikelijke weg contact met ons op voor al uw vragen!

Terug naar de vragen

Hosting: Hoe kan ik mijn website uploaden?

U kunt uw website uploaden met behulp van een FTP programma. Een goed gratis FTP programma is FileZilla.
U moet de volgende gegevens invullen om verbinding te maken:

  • Host: eigen-domein.ext
  • Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam
  • Wachtwoord: Uw wachtwoord
  • Poort: 21

Terug naar de vragen

Hosting: Waar vind ik de statistieken van mijn website?

U vindt de statistieken van uw website op www.eigen-domein.ext/stats/. Het is mogelijk de statistieken af te schermen door middel van een wachtwoord. Als u dit wenst kunt u even contact opnemen met de klantenservice.

Terug naar de vragen

Hosting: Kunnen jullie mij helpen met mijn website?

Ja dat kunnen wij! Er zit echter geen uitgebreide ondersteuning voor uw eigen website of scripts inbegrepen in onze standaard hostingpakketten.
Neem even contact met ons op als u ergens niet uitkomt. Het doorvoeren van een kleine wijziging is vanzelfsprekend geen probleem. Ook voor grote wijzigingen kunnen wij u van dienst zijn, informeer daarvoor naar onze tarieven.

Terug naar de vragen

Hosting: Kunnen jullie een backup voor mij terugzetten?

In principe moet u zelf zorg dragen voor uw backups. De backups die wij maken, maken wij van het gehele systeem. Het terugzetten van een paar bestanden voor één klant is een tijdrovend proces. Hierdoor kunnen wij dit helaas niet kosteloos aanbieden.

Terug naar de vragen

Hosting: Kan ik meerdere domeinen aan 1 website koppelen?

Dat is mogelijk. Neem even contact op met de klantenservice en wij stellen het voor u in.

Terug naar de vragen

E-mail: Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In het Service Centre kunt u de wachtwoorden voor uw e-mail adressen veranderen.

Heeft u geen toegang tot het Service Centre? Dan kunt u uw wachtwoord wijzigen via onze webmail;
Log in, klik op "Instellingen" en vervolgens op "Wachtwoord". U kunt hier uw wachtwoord eenvoudig aanpassen.

Terug naar de vragen

E-mail: Hoe stel ik het spamfilter in?

U kunt verschillende zaken van het spamfilter zelf instellen zoals de score waarbij berichten gemarkeerd moeten worden als spam, de toevoeging aan de onderwerpregel indien een bericht gemarkeerd wordt als spam en white- en blacklists.

U kunt de instellingen van het spamfilter veranderen via onze webmail;

  • Eenvoudige versie: Log in, klik op "Opties" en vervolgens op "Spamfilters" om de algemene instellingen te veranderen. Bij elk bericht dat u leest heeft u ook de mogelijkheid om de spam-test weer te geven en afzenders op de white- of blacklist te zetten.
  • Uitgebreide versie: Op dit moment nog niet mogelijk.

Op de betreffende pagina's in de webmail staat meer uitleg over de verschillende filters.

Terug naar de vragen

E-mail: Hoe kan ik mijn e-mail programma instellen?

De server adressen van onze mailservers kunt u vinden bij onze serveradressen (klik hier).

Het gebruik van de SMTP server is voorbehouden aan onze klanten. U kunt toegang krijgen tot onze SMTP server door middel van verificatie op de SMTP server. U vinkt in uw e-mail programma aan dat er verificatie vereist is voor de uitgaande mailserver. De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn gelijk aan die van uw inkomende e-mail. Deze mogelijkheid werkt zowel bij onze normale SMTP als onze secure-SMTP server.

Om verschillende redenen kan het zijn dat toegang tot onze SMTP server wordt geblokkeerd. Veel providers blokkeren namelijk poort 25 om te voorkomen dat er spam via hun netwerk wordt verstuurd. Mocht u problemen ondervinden met verbinding maken met onze SMTP server dan kunt proberen of u wel verbinding kunt maken met onze secure-SMTP server over TLS. Als dat ook niet lukt kunt u beter de SMTP server van uw eigen provider instellen of uw provider vragen of deze de betreffende poorten (poort 25, 465 of 587) open kan zetten. Voor de werking van uw e-mail maakt het geen verschil of u de SMTP server van ons of uw provider gebruikt.

Uw e-mail programma zal u vragen om uw gebruikersnaam en wachtwoord. Deze zijn gelijk aan de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u gebruikt om in te loggen op webmail. Uw gebruikersnaam is dus uw e-mail adres (geen alias).

Wij raden u aan ook de onderstaande vraag over het verschil tussen IMAP en POP3 te lezen bij het instellen van uw e-mail programma. Als u een mobiele gebruiker bent kunt u tevens het stuk over onze secure e-mail lezen.

Terug naar de vragen

E-mail: Wat is het verschil tussen IMAP en POP3?

Als u uw e-mail uitleest door middel van uw e-mail programma kunt u gebruik maken van POP3 of IMAP.

Het verschil tussen deze technieken is dat bij POP3 uw berichten van onze servers worden afgehaald en op uw computer worden gezet. Bij IMAP blijven uw berichten op onze servers staan.

Als u zowel van webmail als uw e-mail programma gebruik wilt maken of als u uw e-mail op meerdere computers of bijvoorbeeld uw mobiele telefoon uit wilt lezen raden wij u aan IMAP te gebruiken. Zo heeft u altijd en overal uw volledige e-mailbestand ter beschikking.

Terug naar de vragen

E-mail: Wat is secure e-mail en hoe gebruik ik het?

Met onze secure e-mail worden al uw gegevens (zowel uw gebruikersnaam en wachtwoord als uw e-mail) versleuteld verstuurd tussen uw computer of mobiele telefoon en onze servers. Dit is vooral handig wanneer u gebruik maakt van openbare of mobiele netwerken, op deze manier kunnen uw gegevens namelijk niet worden onderschept.

Er zijn verschillende manieren waarop u gebruik kunt maken van onze secure e-mail. De meest eenvoudige variant is onze webmail, hiervoor kunt u naar https://webmail.zeke.nl gaan en inloggen. U heeft onze secure webmail overal ter beschikking en er zijn geen verdere instellingen nodig.
Het is ook mogelijk om met uw e-mail programma of mobiele telefoon gebruik te maken van secure e-mail. Voor het ophalen van uw e-mail kunt u in dat geval gebruik maken van onze secure IMAP server en voor het versturen kunt u onze secure SMTP server gebruiken.

Onze secure IMAP server maakt gebruik van SSL en de secure SMTP server gebruikt SSL of TLS om uw gegevens te versleutelen. Wij raden u aan SMTP over TLS te gebruiken aangezien dit protocol nieuwer is dan SSL.

Terug naar de vragen

Webwinkels Webhosting Domeinnamen E-mail